Zweet- en blauwe luchtjes - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Els Lemmens - WaarBenJij.nu Zweet- en blauwe luchtjes - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Els Lemmens - WaarBenJij.nu

Zweet- en blauwe luchtjes

Door: tJEU

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Oktober 2012 | Nederland, Maastricht

Afgelopen woensdag zijn we goedgemutst vertrokken voor onze vakantie in Argentinië.
Gebracht door Marleen en Leon, waren we ruim op tijd op de luchthaven,
te Brussel, waar we na een laatste kopje koffie, met British Airways zijn vertrokken naar Londen en vervolgens zijn overgestapt, voor de vlucht naar Buenos Aires.
In totaal zo'n kleine 16 uur vliegen, waarvan vooral het gedeelte van Londen naar Buenos Aires een erg lange zit is, ongeveer 14 en een half uur.

Als je de luchtvaartmaatschappijen mag geloven, is dit een peulenschil. Bewoordingen als relax en ontspannen genieten van al het comfort waarmee de maatschappij je omringt evenals het service en verwenpakket, dat je wordt aangeboden.

In werkelijkheid echter, kom je met zo'n 250 mensen in een paar compartimenten terecht, met beperkte mogelijkheden en bewegingsruimte
om je op op je gemak te voelen.
Daarnaast heb je te maken met het gedrag, geluid en reuk van verschillende mensen in je directe omgeving.
Een penetrante zweetvoetenlucht in combinatie met transpiratie geurtjes teisteren het reukvermogen , terwijl de smaakpapillen op de proef worden gesteld, bij het verorberen van de kip in een exotische saus en het Engelse ontbijt , de volgende morgen.
Het enige voordeel is dat je relatief snel een enorme afstand kunt overbruggen, maar dat heeft vooral voor het milieu zijn prijs.
Een snelle berekening laat zien dat er al snel zo'n dertig ton aan mensen en bagage de lucht in moet, met een paar liter kerosine, wel te verstaan!

Wij waren in ieder geval weer blij, om weer met beide voeten op de vaste grond te staan en een beetje frisse Argentijnse lucht in te kunnen ademen.

De afwikkeling bij de douane duurde lang en was uitermate irritant.
Wat een uniform al niet met mensen kan doen, je houd het niet voor mogelijk.
Maar uiteindelijk waren we buiten en konden we na enig zoeken kennismaken met onze reis agent, die ook al blij was, dat we er eindekijk waren, na twee en half uur wachten!
Tijdens onze transfer naar het hotel heeft Edwin ons al een beetje op de hoogte gesteld van het wel en wee in Argentina en ons daarna uitvoerig wegwijs heeft gemaakt met betrekking tot het reisprogramma en aanverwante zaken.

Wie is Edwin, zullen jullie denken!
Nu, Edwin is een Nederlandse jongeman uit Dinxperlo, getrouwd met
Erica en sinds een aantal jaren woonachtig in Mar del Plata.

Samen runnen ze daar een reis en travel-agency, en werken bovendien samen met andere lokale reis organisaties, om een optimaal reis pakket te kunnen aanbieden.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat hij zijn zaakjes prima voor mekaar heeft. Een uitstekende service, gekoppeld aan een duidelijk verhaal,
zorgt voor een onbezorgde vakantie.
In ieder geval tot nu toe, we houden jullie op de hoogte.
Hun core-business is het organiseren van reizen op maat in Argentinië, Chili en Brazilië.
Edwin is ondanks zijn nog jonge leeftijd een reiziger met veel ervaring,
hij heeft zelfs meegedaan aan het Parijs-Dakar gebeuren.

In het kader van het Holland document, een vaste terugkerende rubriek in onze verslagen vertelt Edwin ons, dat hij vooral zijn vrienden en familie uit Nederland mist, om eens gezellig mee te kletsen.
Opmerkelijk is wel het feit dat hij ook de Oranjevereniging van Dinxperlo
mist, die een van de grootste van Nederland is, volgens hem!
Het samen doen en de hele sfeer daarom heen, was een waar genoegen.

Maar ook het klimaat in Argentinië is voor hem een ware weldaad en dat maakt het voor hem en Erica, aantrekkelijk om daar te wonen en te werken.
Voor geïnteresseerden onder u , verwijs ik graag naar hun reis en travel -link www.argenedtravel.com
Nou dat weten we dan ook weer!

Intussen zitten we nu in hotel "Babel"een goed middenklasse hotel in Buenos Aires, wat letterlijk vertaald "goede lucht"betekent.

Nou die lucht valt best mee in deze stad van Evita.
De verkeersdrukte valt mee en dus de verkeershinder ook.
Het weer is prima, dus dat helpt ook al mee.

In het hotel is een prima wifi-verbinding en de staff bestaat uit vriendelijke en behulpzame mensen, die bovendien ook nog engels spreken.
Na een kort bezoek aan de wijk San Telma, waar we verblijven, zijn we tenslotte gaan eten bij een soort Joods restaurant, waar we een heerlijke gegrilde Tenderloin biefstuk hebben gegeten.
Rond de klok van twaalf zijn we het prima bedje ingedoken, daar we morgen een excursie hebben in de stad en we de afgelopen nacht nauwelijks aan slaap zijn toegekomen.

Daarover en andere zaken, meer in ons volgende verslag.
Voor nu, groetjes en tot in Iguazú, waar we zaterdag per touringcar naar toe gaan.

Hasta luego,
Els en Tjeu

• 13 Oktober 2012 - 08:57

Magda:

nou ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen ook al was het een lange reis ,maar na een goede nachtrust kunnen jullie gaan genieten veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal .groetjes

• 13 Oktober 2012 - 09:10

Gerda:

Fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn en dat een ""hollander" je dan opvangt zou voor mij heel prettig zijn, ik denk voor jullie toch ook.
    In elk geval een goed begin. Ik kijk uit naar jullie verdere verslagen.
    Groetjes, Gerda

• 13 Oktober 2012 - 10:14

Bella:

ben blij dat jullie weer met beide benen op de grond staan ben maar blij dat er bij die zweet lucht ook nog niet een scheetje bij gekomen is want dan had je de hele reis in coma gelegen ha ha groetjes

• 13 Oktober 2012 - 12:27

Saskia Oosterbos:

Blij dat jullie goed zijn aangekomen na een lange vliegreis.Wens jullie fijne dagen toe en ik zal heftig meelezen...
    xxxxx

• 13 Oktober 2012 - 15:27

Louisa En Rob:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen na zo'n vermoeiende vlucht. Nu maar met volle teugen genieten van al het mooie dat gaat komen. Zitten al te wachten op je volgende verslagen.
    Groetjes Louisa en Rob

• 13 Oktober 2012 - 18:41

Har:

Fijn dat jullie na een geurvolle en enge vlucht toch goed geland zijn.
    We wensen jullie een veilige interesante mooie vakantie in dit prachtige land.
    Ik spits me al op het volgende verslag .
    Groeten Har en Mil

• 13 Oktober 2012 - 20:46

Marleen:

Hey oké; zo te lezen een goede start daar in Argentinie.
    vandaag kletsnat geworden maar de veldsla smaakte wel goed.
    Groetjes en tot horens;Marleen en Léon

• 15 Oktober 2012 - 20:20

Nike:

inmiddels al een busreis achter de rug in een luxe touringcar?????
    zeur dan niet over een volgepropt vliegtuig''.
    En wat de geur betreft ,je wist toch dat je schone sokken had moeten aandoen,
    en die mensen in je omgeving....... zat tjeu niet naast je?
    grapje.geniet er maar van, t is hier maar koud. groet nike

• 16 Oktober 2012 - 14:06

Ellie En Ton:

Hoi .
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen,na zo'n lange reis.
    Hopelijk hebben jullie er twee mooie maanden.
    Letten jullie wel goed op jullie spulletjes, want ik denk dat ze daar ook nog wel het een en andere kunnen gebruiken.
    Wij hebben al twee Vrijdag tennis middagen achter de rug, twee keer nip verloren, dus hou je conditie maar goed bij.
    Het weer is hier op het ogenblik wat verschillend, geen Fiets weer.
    Maak er nog een leuke tijd van, en laat geregeld wat van jullie horen!!

Groetjes.

• 16 Oktober 2012 - 16:41

Inge:

Hoi leevekes,

Fijn om weer jullie eerste-van-de-velen-die-zullen-volgen reisverslag te lezen en wederom kan ik me lekker inleven in jullie vakantie.
    Een heel goed begin ....klinkt goed!
    Ik wens jullie heel veel plezier en dat het aangename de boventoon mag voeren!
    Hele dikke knuffels......